Firma Rossi, należąca do szwajcarskiej grupy kapitałowej Moovimenta AG (dawniej Habasit AG), już od 70 lat dostarcza kompleksowe rozwiązania napędowe do najbardziej wymagających zastosowań przemysłowych. Oferta obejmuje bardzo szeroki asortyment przekładni, silników i motoreduktorów, zawarty w kilkunastu katalogach produktowych. Dzięki sygnałom otrzymywanym od klientów firma Rossi zdecydowała się na poszerzenie asortymentu o jeszcze jeden katalog motoreduktorów – o nazwie iFit. Jest to doskonała alternatywa dla produktów głównych konkurentów, odpowiadająca na zapotrzebowanie płynące z rynku.

Napędy iFit to innowacyjne i w pełni zamienne napędy stożkowo-walcowe oraz współosiowe, zaprojektowane z myślą o świecie w ruchu i dostępne wraz inteligentnymi przemiennikami częstotliwości dla systemów IoT. Stąd też i nazwa katalogu, gdzie „i” oznacza innovative interchangeable (produkt innowacyjny, zamienny), a słowo „Fit” może być odczytane zarówno jako „pasujący do czegoś technicznie/mechanicznie”, jak i „dopasowany do potrzeb, spełniający oczekiwania”.

FOT 1 Motoreduktor iFit  w wykonaniu łapowym, z wałem pełnym na wyjściu

Inżynierowie firmy Rossi zmierzyli się z niemałym wyzwaniem: celem było stworzenie produktu dopasowanego do najczęściej spotykanego standardu montażowego (stosowanego już przez kilka firm, w tym przez najbardziej popularne marki napędowe na rynku polskim), a jednocześnie udoskonalonego i dającego dodatkową wartość użytkownikom. W przypadku iFit zdecydowano się na zastosowanie korpusów żeliwnych w całym zakresie wielkości mechanicznych, w odróżnieniu od konkurencji, u której zazwyczaj do mniejszych napędów stosowane są słabsze i gorzej tłumiące drgania korpusy aluminiowe. Żeliwo ma nie tylko większą odporność na udary i dużo lepszą wytrzymałość na żrące środki czyszczące (stosowane w niektórych przemysłach), ale przed wszystkim ma ono podobną rozszerzalność cieplną do stali, stosowanej w łożyskach i kołach zębatych. Dzięki temu wszystkie elementy przeniesienia napędu są doskonale spasowane w pełnym zakresie temperatur pracy przekładni, co podnosi parametry i żywotność napędu. Bardzo ważnym punktem są też szersze niż u konkurencji koła zębate zastosowane na ostatnim, najbardziej obciążonym stopniu przekładni, co w połączeniu z precyzyjną obróbką i wieloetapowym uszlachetnieniem zębów daje znacząco wyższe momenty obrotowe, przenoszone przez napęd.

Ewidentną korzyścią w długofalowym użytkowaniu napędu jest też sposób osadzenia zębnika wejściowego. U głównych konkurentów jest on zazwyczaj wciśnięty w wałek silnika (końcówka wałka w formie tulei), co bardzo utrudnia lub wręcz uniemożliwia jego wymianę. Często konieczna jest wymiana razem z silnikiem, co skokowo podnosi koszty serwisu. W przypadku rozwiązania firmy Rossi zębnik jest osadzany na standardowym wałku, z użyciem zestawu montażowego. Dzięki temu ewentualna wymiana tego elementu w przyszłości nie będzie stanowiła żadnego problemu technicznego.

FOT. 2  Motoreduktor iFit  w wykonaniu z tuleją drążoną i zestawem reakcyjnym
Główne cechy i zalety iFit:
  • produkt w pełni wymienny – wymiarowanie wałów, kołnierzy, łap, itd. w 100% zbieżne z najczęściej stosowanymi standardami montażowymi i technicznymi; dopasowane zostały również przełożenia / obroty wyjściowe  rozwiązanie „Plug & Play” bez kosztów przeprojektowania;
  • wyższy moment obrotowy  do 12% wyższy moment wyjściowy, w porównaniu z głównym konkurentem;
  • klasa dokładności uzębienia 6 lub wyżej, wg normy DIN/ISO → energooszczędność, wyższa sprawność, niski poziom hałasu, zmniejszony luz;
  • szeroki zakres wielkości mechanicznych, solidne korpusy żeliwne  wysoka wydajność i niezawodność: bardzo wysoka sztywność, z doskonałym osiowaniem kół zębatych i przeniesieniem napędu, obniżone wibracje i niski poziom hałasu;
  • produkcja w Europie  najwyższa jakość, pełna wiarygodność i powtarzalność wyrobów;
  • wysokiej jakości uszczelniania oraz odpowietrznik ciśnieniowy  podwyższona żywotność, wyższa czystość oleju;
  • opływowy kształt korpusu  ułatwione utrzymanie czystości, możliwość mycia napędu.


FOT. 3 Motoreduktor iFit ze zintegrowanym przemiennikiem częstotliwości dDrive

Dodatkowo motoreduktory iFit mogą być dostarczane ze zintegrowanymi przemiennikami częstotliwości dDrive. Jest to rozwiązanie najczęściej stosowane w zdecentralizowanych układach napędowych (np. w systemach transportu bliskiego). Przemienniki dDrive zostały opracowane do pracy w ciężkich warunkach, mają modułową budowę i doskonale nadają się do zastosowań przemysłowych. Cechuje je m.in. wysoki stopień ochrony: IP65, bardzo szerokie spektrum temperatur otoczenia: od -40°C do +50°C, podwyższona odporność na wibracje i rekordowa przeciążalność – nawet do 200%.
Rozwiązania napędowe Rossi sprawdzają się podczas wieloletniej eksploatacji w różnorodnych, często bardzo wymagających zastosowaniach – w Polsce i na świecie. W powiązaniu z konkurencyjnymi parametrami technicznymi oraz wysoką jakością wykonania, popartą trzyletnią gwarancją producenta, stanowi to najlepszą rekomendację do ich stosowania.

 

   Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.rossi.com. Zapraszamy do współpracy!

Nowy numer

  1. Temat numeru: SUROWCE SKALNE, PRZEMYSŁ CEMENTOWO-WAPIENNICZY

    02/2024 (102)
  2. Temat numeru: FILTRACJA, ODPYLANIE, ATEX, BHP

    01/2024 (101)

  3. Temat numeru: TRANSPORT I LOGISTYKA

    07/2023 (100)
  4. Temat numeru: MAGAZYNOWANIE I LOGISTYKA

    06/2023 (99)

  5. Temat numeru: ATEX, BHP, UTRZYMANIE RUCHU

    05/2023 (98)

  6. Temat numeru: WAŻENIE I DOZOWANIE MATERIAŁÓW SYPKICH

    04/2023 (97)

  7. Temat numeru: KRUSZYWA, CEMENT, WAPNO

    03/2023 (96)

  8. Temat numeru: ODPYLANIE, ATEX, BHP

    02/2023 (95)
  9. Temat numeru: POMIARY, AUTOMATYKA, NAPĘDY

    01/2023 (94)
  10. Temat numeru: TRANSPORT I LOGISTKA

    07/2022 (93)

  11. Temat numeru: MAGAZYNOWANIE  I APARATURA POMIAROWA

    06/2022 (92)
  12. Temat numeru: ATEX, BHP, UTRZYMANIE RUCHU

    05/2022 (91)
  13. Temat numeru: TWORZYWA SZTUCZNE, KOMPOZYTY

    04/2022 (90)
  14. Temat numeru: KRUSZYWA,CEMENT, WAPNO

  15. 03/2022 (89)

  16. Temat numeru: AUTOMATYKA, POMIARY, NAPĘDY

    02/2022 (88)
  17. Temat numeru: FILTRACJA, ODPYLANIE, ATEX, BHP

    01/2022 (87)

  18. Temat numeru: TRANSPORT I LOGISTYKA

    07/2021 (86)

  19. Temat numeru: MAGAZYNOWANIE I LOGISTYKA

    06/2021 (85)

  20. Temat numeru: UTRZYMANIE RUCHU, ATEX, BHP

    05/2021 (84)

  21. Temat numeru: RYNEK KRUSZYW, WAPNO, CEMENT

    04/2021 (83)
  22. Temat numeru: TWORZYWA SZTUCZNE, KOMPOZYTY

    03/2021 (82)
  23. Temat numeru:AUTOMATYZACJA, BADANIA I POMIARY

    02/2021 (81)
  24. Temat numeru:ODPYLANIE, ODKURZANIE, ATEX, BHP

    01/2021 (80)
  25. Temat numeru:TRANSPORT I LOGISTYKA 

    07/2020 (79)
  26. Temat numeru: LOGISTYKA I MAGAZYNOWANIE

    06/2020 (78)
  27. Temat numeru: UTRZYMANIE RUCHU, ATEX, BHP

    05/2020 (77)
  28. Temat numeru: Plastiki, kompozyty, przemysł chemiczny

    04/2020 (76)
  29. Temat numeru:RYNEK KRUSZYW, WAPNO, CEMENT

    03/2020 (75)
  30. Temat numeru:AUTOMATYKA, NAPĘDY, POMIARY

    02/2020 (74)
  31. Temat numeru: FILTRACJA, ODPYLANIE, ATEX, BHP

    01/2020 (73)
  32. Temat numeru: TRANSPORT MATERIAŁÓW SYPKICH

    07/2019 (72)
  33. Temat numeru: MAGAZYNOWANIE I LOGISTYKA

    06/2019 (71)
  34. Temat numeru: UTRZYMANIE RUCHU, ATEX, BHP

    05/2019 (70)
  35. Temat numeru: Tworzywa sztuczne i kompozyty

    04/2019 (69)
  36. Temat numeru: Rynek kruszyw -rozwiązania dla branży

    03/2019 (68)
  37. Temat numeru: AUTOMATYKA, PNEUMATYKA, POMIARY

    02/2019 (67)
  38. Temat numeru: FILTRACJA, ODPYLANIE, ATEX, BHP

    01/2019 (66)
  39. Temat numeru: Transport materiałów sypkich

    07/2018 (65)
  40. Temat numeru: Magazynowanie i logistyka materiałów sypkich

    06/2018 (64)
  41. Temat numeru: Utrzymanie ruchu

    05/2018 (63)
  42. Temat numeru: Kompozyty i tworzywa sztuczne, ważenie, dozowanie

    04/2018 (62)
  43. Temat numeru: Rozwiązania dla branży kruszyw

    03/2018 (61)
  44. Temat numeru: Automatyka i pomiary

    02/2018 (60)
  45. Temat numeru: Filtracja, odpylanie, ATEX, BHP

    01/2018 (59)
  46. Temat numeru: Transport materiałów sypkich

    07/2017 (58)
  47. Temat numeru: Logistyka i magazynowanie materiałów sypkich

    06/2017 (57)
  48. Temat numeru: Górnictwo,energetyka.ATEX

    05/2017 (56)
  49. Temat numeru: Rynek tworzyw sztucznych i kompozytów

    04/2017 (55)
  50. Temat numeru: Rozwiązania dla branży kruszywowej

    03/2017 (54)
  51. Temat numeru: Automatyka, pomiary

    02/2017 (53)
  52. Temat numeru: Filtracja,odpylanie,odkurzanie,BHP, ATEX

    01/2017 (52)
  53. Temat numeru: Transport  materiałów sypkich

    07/2016 (51)
  54. Temat numeru: Magazynowanie materiałów sypkich

    06/2016 (50)
  55. Temat numeru: Zabezpieczenia przeciwwybuchowe

    05/2016 (49)
  56. Temat numeru: Wagi.Dozowniki

    04/2016 (48)
  57. Temat numeru: Kruszenie.Mielenie.Granulowanie

    03/2016 (47)
  58. Temat numeru: Filtracja.odpylanie.BHP

    02/2016 (46)
  59. Temat numeru: Automatyka i pomiary 

    01/2016 (45)
  60. Temat numeru: Transport materiałów sypkich

    07/2015 (44)
  61. Temat numeru: Magazynowanie materiałów sypkich

    06/2015 (43)
  62. Temat numeru: Bezpieczeństwo procesowe i zabezpieczenia ATEX

    05/2015 (42)
  63. Temat numeru: Kruszenie, mielenie, mieszanie

    04/2015 (41)
  64. Temat numeru: Sita,przesiewacze,separatory

    03/2015 (40)
  65. Temat numeru: Automatyka i pomiary

    02/2015 (39)
  66. Temat numeru: Odkurzanie, odpylanie, BHP, Atex

    01/2015 (38)
  67. Temat numeru: Transport materiałów sypkich

    07/2014 (37)
  68. Temat numeru: Opakowania w przemyśle materiałów sypkich

    06/2014 (36)
  69. Temat numeru: Silosy i magazyny na materiały sypkie

    05/2014 (35)
  70. Temat numeru: Systemy dozujące, ważące i pakujące

    04/2014 (34)
  71. Temat numeru: Filtracja,odpylanie,odkurzanie

    03/2014 (33)
  72. Temat numeru: Automatyka i aparatura kontrolno-pomiarowa

    02/2014 (32)
  73. Temat numeru: Sita, przesiewacze i separatory przemysłowe

    01/2014 (31)
  74. Temat numeru: Rozdrabnianie i granulowanie

    06/2013 (30)
  75. Temat numeru: Przemysł wydobywczy surowców energetycznych

    05/2013 (29)
  76. Temat numeru: Silosy do zastosowań przemysłowych

    04/2013 (28)
  77. Temat numeru: Sytuacja na rynku kruszyw

    03/2013 (27)
  78. Temat numeru: Aparatura pomiarowa w aplikacjach wysokotemperaturowych

    02/2013 (26)
  79. Temat numeru: Polski rynek cementu i betonu

    01/2013 (25)
  80. Temat numeru: Postęp techniczny w konstrukcji młynów

    06/2012 (24)
  81. Temat numeru: Konstrukcje silosów aluminiowych

    05/2012 (23)
  82. Temat numeru: Europejski rynek tworzyw sztucznych

    04/2012 (22)
  83. Temat numeru: Zmiany technologiczne w produkcji kruszyw

    03/2012 (21)
  84. Temat numeru: Automatyzacja procesów

    02/2012 (20)
  85. Temat numeru: Polski rynek targowy

    Rozmowa z dr. inż hab. Lidią Gawlik zastepcą dyrektora IGSMiE 
    01/2012 (19)
  86. Temat numeru: Nauka dla przemysłu

    Rozmowa z dr. inż Szymonem Modrzejewskim
    06/2011 (18)
  87. Temat numeru: Nowoczesne technologie górnicze

    Węgiel polskie bogactwo narodowe
    05/2011 (17)
  88. Temat numeru: Transport, logistyka i magazynowanie

    03-04/2011 (16)
  89. Temat numeru: Automatyzacja procesów

    Innowacyjny mechatroniczny system manipulacyjny
    02/2011 (15)
  90. Temat numeru: Rynek kruszyw w Polsce

    Recykling gruzu powyburzeniowego
    01/2011 (14)
  91. Temat numeru: Przemyslowe systemy ważąco-dozujące 05-06/2010 (13)
  92. Temat numeru: Magazynowanie sypkich produktów spożywczych 04/2010 (12)
  93. Temat numeru: Transport pneumatyczny materiałów sypkich 03/2010 (11)
  94. Temat numeru: Rynek cementu w polsce 02/2010 (10)
  95. Temat numeru: Krajowy rynek automatyki przemyslowej 01/2010 (9)